Приватне БТІ «А++»

Реєстрація права власності за померлим — усі тонкощі процедури

Відповідно до Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їхніх обтяжень, затвердженого постановою № 1127 Кабінету Міністрів України (25 грудня 2015 року), спадкоємець за відсутності державної реєстрації права власності на нерухомість спадкодавця може звернутись до державного реєстратора із заявою щодо державної реєстрації права власності спадкодавця, яке було набуте ним за життя. Спеціалісти приватного БТІ «А++» мають великий досвід у справах такого типу.

Реєстрація права власності за померлим — досить складна процедура. Звертайтеся за допомогою до кваліфікованих фахівців, щоб уникнути будь-яких неточностей під час підготовки та оформлення необхідної документації.
Оформление технического паспорта на квартиру
Реєстрація права власності за померлим — необхідні документи для здійснення процедури

Видача спадщини нотаріусом відбувається на основі повного пакету правовстановлюючих документів спадкодавця, зокрема документації, в якій містяться відомості про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно. Процес державної реєстрації права власності за померлим здійснюється шляхом внесення до Державного реєстру усіх даних про спадкодавця. В обов'язковому порядку зазначаються відомості про смерть цієї особи.

Що робити спадкоємцям, які все ж таки не можуть отримати спадщину, навіть маючи при собі правовстановлюючі документи, а причина цьому — відсутність у спадкодавця державної реєстрації права власності на об'єкти спадкування? Раніше єдиним вирішенням цієї складної задачі було звернення до суду. У позовній заяві зазначалися відомості про необхідність визнання права власності у порядку успадкування.

Процедура була доволі складною, до того ж ускладнювалася необхідністю проведення оцінки майна, яка дозволяла визначити розмір судового збору. Далі проводилася його сплата. Після виконання цих дій ще потрібно було очікувати певний час, тому що судові інстанції були нагромаджені такими справами. Проте, іншого рішення цієї задачі не існувало.
Оформление технического паспорта на квартиру
Реєстрація права власності за померлим у 2022 році відбувається за спрощеною схемою. На даний момент питання не вимагають вирішення у судовому порядку. До Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень додані нові норми, завдяки яким спадкоємцям дозволено виступати у ролі заявників при проходженні процедури державної реєстрації прав за спадкодавцем.

Державна реєстрація права власності за померлим здійснюється на підставі заяви спадкоємця. Необхідні документи:
  • витяг із Спадкового реєстру щодо наявності заведеної спадкової справи;
  • документи, які свідчать про підтвердження набуття спадкодавцем права власності на нерухомість;
  • документ із даними про склад спадкоємців, який видається нотаріусом або уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, у яких відкрита спадкова справа.

Таким чином, право власності буде зареєстроване за особою, яка протягом усього життя не встигла пройти процедуру реєстрації. Обов'язково зазначаються відомості про смерть цієї особи. Це, в свою чергу, дозволяє спадкоємцям отримати спадщину в повному обсязі.

Якщо спадщиною є нерухоме майно, а право власності на нього було оформлене померлою особою ще за життя, але воно не було зареєстроване необхідним чином, в такому випадку перед видачею витягу державний реєстратор повинен внести відомості про право власності спадкодавця на це майно у Державний реєстр шляхом проведення процедури відповідної державної реєстрації права власності згідно із заявою спадкоємця.

Оформлення
технічних паспортів за 5 днів